Siseministeerium soovitab Euroopa Parlamendi valimisteks tellida e-valijakaardi

Sisestatud: 17.04.2014

Valimiste eel saadab riik igale hääleõigust omavale vähemalt 18-aastasele valijale valijakaardi, kus on info selle kohta, kus, kuidas ja millal valida. Alternatiiviks tavapärasele paberil saadetavale valijakaardile on inimestel võimalik tellida endale elektrooniline ehk e-valijakaart.

Et saada e-valijakaart juba 25. mail toimuvateks Euroopa Parlamendi valimisteks, tuleks see tellida eesti.ee leheküljelt hiljemalt 24. aprillil. Need, kes on e-valijakaardi tellinud juba varasemalt, ei pea seda uuesti tegema. Tellimus jääb kehtima ka kõikideks järgnevateks valimisteks.

„Täna on tellitud pea 70 000 elektroonilist valijakaarti, viimastel EP valimistel oli neid umbes 13 000. See number on aastatega küll tõusnud, kuid arvestades meie elanikkonna internetikasutuse statistikat, võiks e-kaartide tellijate arv olla kordades suurem,“ ütles siseministeeriumi rahvastiku toimingute osakonna juhataja Enel Pungas ning kutsus inimesi üles elektroonilisi valijakaarte tellima.

Elektroonilise valijakaardi tellimine võtab aega vaid mõne hetke ja selleks on vaja www.eesti.ee leheküljele ID-kaardi, mobiil-ID abil või internetipanga kaudu sisse logida. ID-kaardiga sisse logides on lisaks kehtivale ID-kaardile vaja ka ID-kaardi lugejat ja ID-kaardi paroole. E-valijakaardi tellimist alusta siit www.eesti.ee/portaal/valimised.eabi.

 

„E-valijakaart täidab täpselt sama ülesannet, mis enne valimisi postkastidesse saadetav paberkaart, andes teada kus, millal ja kuidas on võimalik hääletada,” selgitas siseministeeriumi rahvastiku toimingute osakonna juhataja Enel Pungas ning lisas, et e-valijakaarti ei pea välja printima ega valimisjaoskonnas hääletamiseks kaasa võtma. „E-valijakaardi tellimine ei tähenda seda, et inimene peab ka elektrooniliselt hääletama. Ei, hääletada saab ka teistel võimalikel viisidel ja kõigil ettenähtud aegadel.“

 

Enne valimisi tuleks üle vaadata ka oma rahvastikuregistrisse kantud elukoha andmed. Valijale määratakse valimisjaoskond nende aadressiandmete alusel, mis on rahvastikuregistris 30. päeval enne valimisi. Nendel valimistel on selleks kuupäevaks 25. aprill. „E-valijakaarti saab tellida ka pärast 25. aprilli, siis saab inimene endale elektroonilise valimiskaardi järgmisteks valimisteks,“ ütles Pungas. Kehtivaid elukoha andmeid saab kontrollida riigiportaalis aadressil www.eesti.ee/portaal/rrteenus.paring_enda_andmete. Juhul kui elukohaandmed on muutunud, saab seal samas esitada elektroonilise elukohateate oma uue aadressiga. Elukohateate võib esitada ka elukohajärgsele valla- või linnavalitsusele kohapeal.

 

Valijate nimekiri selle aasta Euroopa Parlamendi valimisteks koostatakse rahvastikuregistri andmete põhjal 25. aprilli seisuga ning valijakaartide saatmist alustatakse 29. aprillist.

 

Lisainfo: Enel Pungas siseministeeriumi rahvastiku toimingute osakonna juhataja 612 5163, enel.pungas@siseministeerium.ee

 

 

Kaili Uusmaa
Pressinõunik
Siseministeerium

cid:image006.gif@01CCCA08.CF36B580

+372 612 5031

+372 5087 370
Skype: kailiuu

Pikk 61 / 15065 Tallinn / Tel: 612 5008 /  www.siseministeerium.ee /  facebook Regionaalministri valitsemisala / facebook Siseministeerium

 

Sündmuste kalender
Kõik kategooriad
Oota!
Tagasiside toimetusele