Pooled eurooplased ei tea, et 112 on ühine hädaabinumber kogu Euroopa Liidus

Sisestatud: 11.02.2014

Suur hulk eurooplasi ei tea, millisel numbril välisriigis tekkinud hädaolukorras helistada. 2014. aasta jaanuari lõpus korraldatud Eurobaromeetri uuringust selgub, et 49% eurooplastest ei tea, et nad võivad hädaolukorras kasutada ühtset numbrit 112 kogu Euroopa Liidus.


 „Olen mures, et kodanikel ei ole aimugi nii tähtsa teenuse olemasolust ning et liikmesriikide valitsused ei tee suuremaid jõupingutusi inimeste teavitamiseks. Euroopa Liit on selle teenuse võimalikuks teinud, nüüd on teiste kord oma kohustused täita,” sõnas asepresident Kroes.

Euroopa Komisjoni asepresident Neelie Kroes saatis sel nädalal kirja kõikidele liikmesriikidele, et kutsuda neid üles parandama helistaja asukoha tuvastamise süsteemi ja looma puudega inimestele paremaid võimalusi hädaabinumbri kasutamiseks. Samuti soovitab ta korraldada reisijatele suunatud reklaamikampaaniaid.

Numbril 112 saab tava- ja mobiiltelefonilt helistada tasuta kõikjal ELis. 112 ühendab helistaja vastava hädaabiteenistusega (kohaliku politseijaoskonna, tuletõrje või kiirabiga), võimaldades tal valida suhtluskeele paljude Euroopa keelte hulgast. Numbrile võib helistada 24 tundi ööpäevas ja seitse päeva nädalas.

Praegu kasutatakse hädaabinumbrit 112 kõikides ELi liikmesriikides koos olemasolevate riigisiseste hädaabinumbritega. Osad liikmesriigid on otsustanud muuta numbri 112 oma ainsaks või põhiliseks riiklikuks hädaabinumbriks. Numbrit kasutatakse ka väljaspool ELi, näiteks Šveitsis, Montenegros ja Türgis.

Enamikus liikmesriikides saab hädaabinumbrile lisaks kohalikele keeltele helistada ka inglise keeles.

11. veebruar on Euroopa 112 päev, mille eesmärk on juhtida avalikkuse tähelepanu turvalisusele ja ohutusele Euroopas.

Kasulikud lingid

112 veebisait Teemaviited: #112, #emergency

Digitaalarengu tegevuskava

Neelie Kroes

Neelie Kroes Twitteris

 

Pressiteate täistekst

Sündmuste kalender
Kõik kategooriad
Oota!
Tagasiside toimetusele