Muutke internetis ostlemine turvaliseks

Sisestatud: 19.02.2013

Soodsad hinnad, mugavus ja kiire elutempo meelitavad järjest enam inimesi oma ostusid sooritama internetis. Kuna tegemist on alles areneva ettevõtlusharuga, siis on selge ka see, et kõiki turvalisuse nüansse pole veel jõutud läbi mõelda. See aga annab võimaluse mitte just kõige ausamatel kauplejatel heauskseid tarbijaid petta. Politsei annab nõu, kuidas muuta ostlemine internetis turvaliseks.

"Ostsin internetiportaalist, aga kaupa kätte pole saanud. Müüja ei vasta enam telefonile ega meilidele.“ või  „Internetist ostetud kaup ei vasta minu ootustele, aga müüjat ei ole enam võimalik kätte saada.“ Need on vähesed väljavõtted inimeste avaldustest, kes on pöördunud politsei poole, olles sattunud internetipettuste ohvriks.

 

Tavapäraselt on petuskeem selline, et ostja leiab endale internetiportaalis sobiva toote, kas müügikuulutuse kaudu või oksjonilt. Ausa ostjana maksab inimene nõutud summa ja jääb oma kaupa ootama. Kuid tihti võib ta seda ootama jäädagi. Peale mõistlikku ooteaega müüjaga kontakti võttes, ei vasta ta enam meilidele või on tema mobiiltelefon välja lülitatud.

 

Lisaks ostude sooritamisele, on internetis võimalik taotleda ka laenu. Tähelepanelikud peavad olema ka need, kes soovivad laenu võtta kiirlaenupakkujatelt. On esinenud juhtumeid, kus laenuandja lubab soodsalt laenu anda, kuid enne selle laekumist tuleb maksta näiteks lepingu-, kindlustus-, vahendustasusid. Korrektselt tasutud maksud aga ei pruugi garanteerida laenu laekumist teie pangakontole.  

 

Selliste situatsioonide vältimiseks tuleb meeles pidada vaid mõningaid lihtsaid tõdesid ja nii saategi oma soovitud ostud sooritada mugavalt, soodsalt ja mis kõige tähtsam, turvaliselt.

 

Nõuanded turvaliseks kauplemiseks internetis:

  • Enne internetiportaalis avaldatud kuulutuse kaudu ostu sooritamist tutvuge seal kehtivate tehingute sooritamise ja rahaliste arvelduste tegemise tingimustega.
  • Võimalusel kasutage raha deposiitarvele maksmist.
  • Lugege läbi müüjale/pakkujale antud portaalis teiste kasutajate poolt antud hinnangud.
  • guugeldage kõiki müüja/pakkuja teadaolevaid andmeid.
  • Säilitage temaga peetud meilivahetus, MSN-vestlused, saadetud ja saadud SMS-d.
  • Ärge kartke müüjale/pakkujale teatada, et maksate talle raha siis, kui kaup/teenus on käes.
  • Tähitult, kullerteenust kasutades või postipakiautomaatide kaudu pakkide saatmine on jälgitav ja hiljem tuvastatav. Sellised teenused on tagatiseks ka kauba saatjale, kuna välistatud pole võimalus, et müüja saadab kauba välja, kuid ostja jätab talle tasumata.
  • Ärge lubage kellelgi kasutada oma pangakontot raha ülekandmiseks vms.
  • Kui kahtlustate, et olete langenud pettuse ohvriks, koguge kokku kõik olemasolev materjal müüja/ostja kohta (müügikuulutus, maksekorraldus, müüjaga peetud kirjavahetus jne) ning pöörduge politseisse.

Turvalist tarbimist!

 

Kristi Kais

pressiesindaja

kommunikatsioonibüroo

Politsei- ja Piirivalveamet

444 6452

5307 2828

kristi.kais@politsei.ee

 

 

Sündmuste kalender
Kõik kategooriad
Oota!
Tagasiside toimetusele